Mācību stili un metodes pieaugušo izglītībāPēdējos gados aktuāla kļuvusi mācīšanas un mācīšanās koncepcija. Tiek piedāvāti dažādi pedagoģiskās mijiedarbības veidi starp skolotāju un studējošo Mijiedarbība realizējas dažādi atkarībā no pedagoga izstrādātās filozofijas, pieredzes un valsts izglītības koncepcijas [31]. Skat. MS Word dokumentu. Strādājot ar pieaugušajiem, vajadzētu arī pārzināt pieaugušo uztveres īpatnības. Mācot pieaugušos, vajadzētu padomāt: Kā veiksmīgāk pasniegt informāciju? Kā atraisīt dalībniekus un panākt, lai viņi iesaistās? Kā veidot atgriezenisko saiti? Pētījumi liecina, ka cilvēks uztver un iegaumē 10% sniegtās informācijas to lasot, 20% – klausoties, 30% – redzot, 40% – klausoties un redzot, 60% – informāciju pārrunājot un 80% – to sev pašam atklājot un formulējot – skat., attēlu “Informācijas uztveres piramīda”. Attēls. Informācijas uztveres piramīda Skolotāja metodoloģijas izvēle saistībā ar kontroles saglabāšanu ir atkarīga no daudziem faktoriem: ne tikai no paša skolotāja pārliecības par sevi, bet arī no uzticēšanās pakāpes apmācamajiem. Šī saistība ir attēlota attēlā “Skolotāja un skolēna kontrole”[29]. Skolotāja un skolēna kontrole
|
||||||||||||||||||||||||||||
|