Literatūras saraksts

Literatūras saraksts

 

  1. A European Area of Lifelong Learning. Luxembourg: Office for Publications of the European Communities, 2002, 109 p.

  2. A Memorandum on Lifelong Learning, EU

  3. Albrehta D. Didaktika. Rīga:Raka, 2001. 168 lpp.

  4. Barnes, B et al. Learning styles in TVEI; Evaluation Report No. 3, MSC, Leeds University, 1987

  5. Birziņa, R., Šulga, D. Vides izglītība. skat. 01.11.2002, http://www.liis.lv/vi/

  6. Bloom, B.S., Engelhart, M/D., Furst, E.J. etc. Taxonome of educational objectives. Handbook 1: Cognitive domain. New York: McKay, 1956.

  7. Cohran-Smith., M. (1991). Word processing and writing in elementary classrooms: A critical review of related literature. Review of Educational Research, 61, 107-155 p.

  8. Computer based learning. Potentatial into Practice. Ed. by Jean Underwood, David Fulton Publishers Ltd., London, 1994, 170 pp.

  9. Cross, K.P. Adults as Learners:Increasing Participation an Facilitating Learning. Sanfrancisco, California: Jossey-Bass, 1981.

  10. Dave, R.H. Foundations of Lifelong Education. New York: Pergamon Press, 1976

  11. EFF Content Standards for Adult Literacy and Lifelong Learning. Sk. internetā (2002.10.12) http://www.nifl.gov/lincs/collections/eff/eff_standards.html

  12. Gagne, R.M. The conditions of learning. (3rd ed.). New York: Holt, Rinehart &Winston. 1977.

  13. Gardner, H. Frames of Mind. New York: Basic Books. 1983

  14. Honey, P. and Mumford, A. The Manual of Learning Styles. Published by 3rd Edition, Maidenhead: Honey Publications, 1993.

  15. Index of Learning Styles Questionnaire. Sk. internetā (2002.12.12) http://www2.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/ilsweb.html

  16. Jākobsone, A. Par Latvijas Pieaugušo izglītības apvienību un ceļu uz sevi. Pieaugušo izglītības gadagrāmata. Rīga: 1997. 112 lpp.

  17. Kao, Č. Honkonga ceļā uz informācijas laikmetu. Pēc NEWSBYTES NEWS NETWORK. Datoru avīze. 5.01.1998

  18. Karnītis, E. Informācijas sabiedrība – iespējas ikvienam. E-pasaule. Bizness. Tehnoloģijas. Dzīves stils. 2002. Novembris: 6.-8. lpp.

  19. Karpova, Ā. Personība un individuālais stils. Rīga: LU, 1994, 290 lpp.

  20. Knowles, M.S. The Adult Learner: A Neglected Species. Houston, Texas: Gulf Publishing Company, 1990

  21. Knowles, M.S., & asociates. Andragogy in action: Applying modern principles of adult learning. San Francisco: Jossey-Bass. 1984

  22. Ko, S, Rossen, S. Teaching Online. A practical guide. Boston, New York: Houghton Mifflin Company, 2001, 347

  23. Koķe, T. Pieaugušo izglītības attīstība: raksturīgākās iezīmes. Rīga: 1999. 102 lpp.

  24. Koķe, T. Tālāizglītība Latvijā: realitāte un vīzija. Konferences materiāli: Tālākizglītība Latvijā – realitāte un vīzija. Rīga: Latvijas Republikas IZM, Tālākizglītības fonds, 2000, 7.-12. lpp.

  25. Koķe, T., Rumpeja, E. K. G. Jungs mūsdienu skolai. Rīga: Izdevniecība RaKa, 2001, 106 lpp.

  26. Koschmann T. (Editor), CSCL: Theory and Practice of an emerging Paradigm. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Assciates, Publishers, 1996, 353 pp.

  27. Lapiņa, L., Rudiņa, V. Interaktīvās mācīšanas metodes. Rīga: Zvaigzne ABC, 1997. 136 lpp.

  28. Learning Styles in Action. Sk. internetā (2002.15.11) http://www.creativelearningcentre.com/

  29. Lonstrupa, B. Mācīt ar atklātību. No angļu valodas tulkojusi Ilze Fišere.

  30. Maslo, A. A Theory of Human Motivation. Psychological Review, 50, 1943, 370-396 p.

  31. Mācīsimies sadarboties. Rīga: Apgāds “Mācību grāmata”, 1998. 129 lpp.

  32. Mosston, M., Ashworth, S. Teaching physical education (3rd edition), Columbus, OH: Merill Publishing, 1986.

  33. Olson, J. Trojan horse or teacher’s pet? Computers and the teacher’s influence. International Journal of Educational Research, 1992, 17, 77-85 p.

  34. Prets, D. Pedagoga rokasgrāmata. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. 383

  35. Prime the JCI coaching course. Junior Chamber International, Inc. USA, 2002

  36. Randell, N. Teach yourself the Internet around the world in 21 days. SAMS Publishing, 1994

  37. Rubenis, A. Ētika XX gadsimtā. Rīga: Zvaigzne ABC, 1996, 72. – 73. lpp.

  38. Schaller, T. David and Allison-Bunneli Steven, Borun Minda and Chambers, B. Margaret. How Do You Like to Learn? Comparing User Prefences and Visit Length of Educational Web Sites. 2002-07-26 http://www/eduweb.com/likelearn_abstract.html

  39. Selbijs, P. Pasaule ienāk klasē. Rīga: 1998

  40. Siliņš, E.I. Lielo patiesību meklējumi. Rīga: Jumava, 1999, 510 lpp.

  41. Skujiņa, V. u. c. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2000, 248 lpp.

  42. The IEA study of Computers in Education: Implementation of an Innovation in 21 Education Systems. Ed. W.J.Pelgrum and Tj. Plomp. Oxford: Pegamon Press, 1993. 332 pp.

  43. Upmane, M. Priekšvārds. Konferences materiāli: Tālākizglītība Latvijā – realitāte un vīzija. Rīga: Latvijas Republikas IZM, Tālākizglītības fonds, 2000, 5. lpp.

  44. Vockel, E., van Densen R.M. The Computer and Higher-ordering Thinking Skills. USA: McGraw Hill, Mitchell Publishing Inc., 1989. 322 pp.

  45. White Paper on Education and Training - Teaching and Learning - Towards the Learning Society. Sk. internetā (2002.10.12). November, 1995 http://www.europa.eu.int/comm/education/lb-en.pdf

  46. Žogla, I. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 2001. 275 lpp.

 

Lapu atjaunoja Mārtiņš Pētersons
EU ESF LU LU BF Latvijas Daba 29.02.2008