Literatūras saraksts
-
A
European Area of Lifelong Learning. Luxembourg: Office for Publications
of the European Communities, 2002, 109 p.
-
A
Memorandum on Lifelong Learning , EU
-
Albrehta
D. Didaktika. Rīga:Raka, 2001. 168 lpp.
-
Barnes,
B et al. Learning styles in TVEI; Evaluation Report No. 3, MSC, Leeds
University, 1987
-
Birziņa,
R., Šulga, D. Vides izglītība. skat. 01.11.2002, http://www.liis.lv/vi/
-
Bloom,
B.S., Engelhart, M/D., Furst, E.J. etc. Taxonome of educational
objectives. Handbook 1: Cognitive domain. New York: McKay, 1956.
-
Cohran-Smith.,
M. (1991). Word processing and writing in elementary classrooms: A
critical review of related literature. Review of Educational Research,
61, 107-155 p.
-
Computer
based learning. Potentatial into Practice . Ed. by Jean Underwood, David
Fulton Publishers Ltd., London, 1994, 170 pp.
-
Cross,
K.P. Adults as Learners:Increasing Participation an Facilitating Learning.
Sanfrancisco, California: Jossey-Bass, 1981.
-
Dave,
R.H. Foundations of Lifelong Education. New York: Pergamon Press,
1976
-
EFF
Content Standards for Adult Literacy and Lifelong Learning. Sk.
internetā (2002.10.12) http://www.nifl.gov/lincs/collections/eff/eff_standards.html
-
Gagne,
R.M. The conditions of learning. (3rd ed.). New York: Holt,
Rinehart &Winston. 1977.
-
Gardner,
H. Frames of Mind. New York: Basic Books. 1983
-
Honey,
P. and Mumford, A. The Manual of Learning Styles. Published by 3rd
Edition, Maidenhead: Honey Publications, 1993.
-
Index
of Learning Styles Questionnaire. Sk. internetā (2002.12.12) http://www2.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/ilsweb.html
Jākobsone,
A. Par Latvijas Pieaugušo izglītības apvienību un ceļu uz sevi. Pieaugušo
izglītības gadagrāmata. Rīga: 1997. 112 lpp.
Kao,
Č. Honkonga ceļā uz informācijas laikmetu. Pēc NEWSBYTES NEWS
NETWORK. Datoru avīze. 5.01.1998
Karnītis,
E. Informācijas sabiedrība – iespējas ikvienam. E-pasaule.
Bizness. Tehnoloģijas. Dzīves stils. 2002. Novembris: 6.-8. lpp.
Karpova,
Ā. Personība un individuālais stils. Rīga: LU, 1994, 290 lpp.
Knowles,
M.S. The Adult Learner: A Neglected Species. Houston, Texas: Gulf
Publishing Company, 1990
Knowles,
M.S., & asociates. Andragogy in action: Applying modern principles of
adult learning. San Francisco: Jossey-Bass. 1984
Ko,
S, Rossen, S. Teaching Online. A practical guide. Boston, New York:
Houghton Mifflin Company, 2001, 347
Koķe,
T. Pieaugušo izglītības attīstība: raksturīgākās iezīmes. Rīga:
1999. 102 lpp.
Koķe,
T. Tālāizglītība Latvijā: realitāte un vīzija. Konferences materiāli:
Tālākizglītība Latvijā – realitāte un vīzija. Rīga: Latvijas
Republikas IZM, Tālākizglītības fonds, 2000, 7.-12. lpp.
Koķe,
T., Rumpeja, E. K. G. Jungs mūsdienu skolai. Rīga: Izdevniecība
RaKa, 2001, 106 lpp.
Koschmann
T. (Editor), CSCL: Theory and Practice of an emerging Paradigm.
Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Assciates, Publishers, 1996, 353 pp.
Lapiņa,
L., Rudiņa, V. Interaktīvās mācīšanas metodes. Rīga: Zvaigzne
ABC, 1997. 136 lpp.
Learning
Styles in Action. Sk. internetā (2002.15.11) http://www.creativelearningcentre.com/
Lonstrupa,
B. Mācīt ar atklātību. No angļu valodas tulkojusi Ilze Fišere.
Maslo,
A. A Theory of Human Motivation. Psychological Review, 50, 1943,
370-396 p.
Mācīsimies
sadarboties. Rīga: Apgāds “Mācību grāmata”, 1998. 129 lpp.
Mosston,
M., Ashworth, S. Teaching physical education (3rd edition),
Columbus, OH: Merill Publishing, 1986.
Olson,
J. Trojan horse or teacher’s pet? Computers and the teacher’s
influence. International Journal of Educational Research, 1992, 17,
77-85 p.
Prets,
D. Pedagoga rokasgrāmata. Izglītības programmu pilnveide. Rīga:
Zvaigzne ABC, 2000. 383
Prime
the JCI coaching course. Junior Chamber International, Inc. USA, 2002
Randell,
N. Teach yourself the Internet around the world in 21 days. SAMS
Publishing, 1994
Rubenis,
A. Ētika XX gadsimtā. Rīga: Zvaigzne ABC, 1996, 72. – 73. lpp.
Schaller,
T. David and Allison-Bunneli Steven, Borun Minda and Chambers, B. Margaret. How
Do You Like to Learn? Comparing User Prefences and Visit Length of
Educational Web Sites. 2002-07-26 http://www/eduweb.com/likelearn_abstract.html
Selbijs,
P. Pasaule ienāk klasē. Rīga: 1998
Siliņš,
E.I. Lielo patiesību meklējumi. Rīga: Jumava, 1999, 510 lpp.
Skujiņa,
V. u. c. Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Apgāds
Zvaigzne ABC, 2000, 248 lpp.
The
IEA study of Computers in Education: Implementation of an Innovation in 21
Education Systems. Ed. W.J.Pelgrum and Tj. Plomp. Oxford: Pegamon Press,
1993. 332 pp.
Upmane,
M. Priekšvārds. Konferences materiāli: Tālākizglītība Latvijā –
realitāte un vīzija. Rīga: Latvijas Republikas IZM, Tālākizglītības
fonds, 2000, 5. lpp.
Vockel,
E., van Densen R.M. The Computer and Higher-ordering Thinking Skills.
USA: McGraw Hill, Mitchell Publishing Inc., 1989. 322 pp.
White
Paper on Education and Training - Teaching and Learning - Towards the
Learning Society. Sk. internetā (2002.10.12). November, 1995 http://www.europa.eu.int/comm/education/lb-en.pdf
Žogla,
I. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 2001. 275 lpp.
|