Pieauguša cilvēka mācīšanās īpatnības Pedagoģijā viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir nodrošināt skolēna kā līdztiesiskas personības dalību saskarsmē. Pieaugušo izglītībā šī īpatnība nav izteikta vai vispār nepastāv. Līdztiesisku saskarsmi var mācīties saskarsmes procesā – šī pieeja lauž tradicionālo normatīvismu pedagoģijā un maina mācību procesa raksturu, nostiprinot horizontālas attiecības starp saskarsmes (mācību procesa) partneriem vertikālo attiecību vietā, kas raksturīgas normatīvajam procesam. [46, 110. lpp.]. Kā norādīts grāmatā “Prime the JCI coaching course” [35], tad darbojoties ar pieaugušajiem, jāņem vērā viņu mācīšanās īpatnības:
Darbojoties grupā, jāņem vērā, ka grupas līdzgaitnieki (peer) samērā
viegli ietekmē cits citu. Pieaugušo apmācības procesā ir izšķirami četri līmeņi:
Cilvēkam jābūt pārliecinātam par savām vajadzībām - par
to, ko viņš grib iemācīties (vai nu tās ir zināšanas, prasmes, ieradumi
vai citu spēju attīstīšana)
|
||||||||||||||||||||||||||||
|